Проточка гальмівних дисків

Коли потрібно проточку гальмівних дисків?

Гальмівним дискам не позаздриш оскільки умови їх роботи є дуже жорсткими. При інтенсивному гальмуванні вони нагріваються до декількох сотень градусів. Через різницю внутрішніх і зовнішніх розмірів і малої товщини диска нагрівання призводить до порушення геометрії його поверхні, яка може і не відновитися повністю після охолодження. Особливо в тих випадках, коли гарячі диски піддаються різкому охолодженню холодною водою, що вилітає з-під коліс автомобіля.

Окрім температурних навантажень гальмівні диски піддаються і механічним. Через маточину вони сприймають усі удари, які перепадають на долю коліс, що потрапляють в ями і ударяющихся об бордюри. Диски страждають навіть тоді, коли вони не працюють.

При довгих перервах в експлуатації вони піддаються корозії, а до їх поверхні прилипають частки гальмівних колодок. Усе це в перший період після початку експлуатації викликає підвищений знос гальмівної пари. Деформація дисків призводить до циклічного торкання їх колодками. В результаті на поверхні утворюється хвилеподібне вироблення, що призводить до зниження плями контакту між диском і колодкою і, як наслідок, до зниження ефективності гальмування. Хвилеподібне вироблення на дисках відчувається у вигляді вібрації гальмівної педалі і рульової колонки при гальмуванні.

Може виникати і небезпечніша ситуація, коли при незначному натисненні на педаль гальма одно колесо гальмуватиметься, а друге - котитися вільно. До чого може привести така неузгодженість, ясно будь-якому автомобілістові. Порушення геометрії диска має і ще один наслідок. Сучасні автомобілі обладнані антиблокувальною і антизаносною системами, які для своєї роботи використовують все ту ж гальмівну пару, - колодка-диск. Якщо ефективність цієї пари понижена, системи ABS і ESP теж не можуть працювати ефективно. Як результат - зниження рівня безпеки для водія і пасажирів, що знаходяться в автомобілі.

 

Симптоми зносу дисків або гальмівних колодок :

  • вібрації на кермі
  • поява биття в педаль в процесі гальмування.